Leer de Locals kennen - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Tom - WaarBenJij.nu Leer de Locals kennen - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Tom - WaarBenJij.nu

Leer de Locals kennen

Door: Tom

Blijf op de hoogte en volg Tom

15 September 2013 | Zuid-Korea, Seoel

De derde week dat ik in Soeul zat heb ik verscheidene activiteiten ondernomen om uit mijn internationale bunker te komen en meer met koreanen om te gaan. Vandaar dat ik in het volgende stuk mogelijk allerlei stereotypes bevestig dan wel ontkracht.

Mijn eerste afspraak op de planning was om wat te gaan eten met koreaanse klasgenoten. Ze waren zelf erg benieuwd hoe ik spicy eten kon hebben (niet dus) en of ik meer soju kon drinken dan hen (tuurlijk, wat denken ze wel niet). Helaas kreeg op de afgesproken dag de koreaanse jongen die het had georganiseerd te horen dat zijn opa was overleden, en blies de rest van de groep het ook af. Als alternatief zijn we toch met de vier andere internationale studenten die mee zouden gaan Jeon en makgeolli (makkoli) gaan eten en drinken. Jeon zijn hartige koreaanse pannekoeken en makkoli is Koreaanse rijstwijn die veel gecombineerd word met vers fruit. Deze twee dingen heb ik absoluut aan mijn favorieten toegevoegd

De volgende dag ging ik samen met wat koreanen en internationale studenten naar LG Twins vs. Doosan. De lokale honkbalderby in het jamsil stadion met 27000 plaatsen. Ondanks de zware regenval en de verzekering op de website dat het absoluut door zou gaan, werd het een kwartier voor tijd gecancelled vanwege te hoge luchtvochtigheid. Tot dusverre de Koreaanse techniek, die luchtvochtigheid kwam in tegenstelling tot de regen niet plots uit de lucht vallen. Vervolg van de avond aan de Chimac gezeten. Koreanen combineren simpelweg de eerste letters en geven het een nieuwe naam: Chimac is dus; Chicken en Maekju (bier).

Gedurende deze week had ik samen met twee andere studenten ons op te geven voor het universiteits American Football Team. De Sungkyunkwan Royals. Zaterdagochtend 10 uur was de eerste training op de Suwon campus van de universiteit, Dat betekende zeven uur opstaan en van kwart voor acht tot half tien in de metro. Tijdens de twee uur tactische les in een collegezaal in het koreaans, werden we bijgespijkerd over de posities en looplijnen van het team. Vervolgens kregen we een erbarmelijke lunch en gingen we drie uur volle bak trainen.

-1 uur sprint/conditie training (Fysiek gesloopt)
-1 uur offensive training (Elkaar slopen met tackels)
-1 uur defensive training (Voor onze eigen veiligheid en naar mijn eigen mening ook koreaans veiligheid mochten we hier niet aan mee doen, omdat we te ongeoefend waren. Als alternatief legtraining gedaan van 30 seconden sessies, toen kon je me echt wegdragen )

Na afloop werd er gedouched en had het team een bbq georganiseerd. Voor geinteresseerden kan ik nu ook vragen over een ander aziatisch stereotype beantwoorden. De bbq sloegen we over omdat er 's avonds een groot feest van de universiteit gepland stond in een club waar weer de nodige goedkope alcohol beschikbaar was, met als gevolg dat om 1 uur de koreanen weer op alle mogelijke plaatsen hun roes lagen uit te slapen.

Volgende week is het Chuseok, Koreaanse thanksgiving, en dat betekend dat ik vanaf dinsdag vrij ben. Misschien dat ik een korte last minute naar Kyoto en Osaka, Japan boek of dat ik de lokale stranden en attracties ga verkennen en uittesten met mijn westerse maten. Maar dit valt uiteraard volgende week zondag te lezen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tom

Op deze pagina kun je mij volgen in mijn avonturen gedurende mijn studie aan de SKKU university in Seoul, Zuid-Korea. Na afloop hiervan ga ik tussen kerst en begin februari rondreizen door Azië saman met Arnold Asjes.

Actief sinds 01 Sept. 2013
Verslag gelezen: 299
Totaal aantal bezoekers 17503

Voorgaande reizen:

01 September 2013 - 31 December 2013

Vier maanden studeren en reizen in Zuid-Korea

Landen bezocht: